איפור מינרלי הוא מגמה חדשה יחסית בעולם האיפור, המדגישה את הרצון להתקרב לטבע באמצעות רכיבים אורגניים וטבעיים, במוצרים בהם אנו משתמשים, ובמיוחד באלו הבאים במגע עם העור במשך שעות ארוכות.

מוצרי איפור מינרלי טהורים, ומוצרי מינרלז ביניהם, אינם מכילים כימיקלים מלאכותיים, תוספים, תוצרי לוואי של בעלי חיים, טלק, שמנים מתעשיית הנפט וריחות סינתטיים. אלו עלולים לגרות את העור ולגרום לרגישויות, לאלרגיות ולפצעונים. האיפור המינרלי מיוצר על ידי טחינה דקה של מחצבים טבעיים מהאדמה, לאחר סטריליזציה, תוך ערבוב עם פיגמנטים טבעיים למתן הצבע.

לחומרים סינתטיים במוצרים מסחריים יכולות להיות השפעות שליליות על בריאות העור, ביניהן: אקנה, קומדוגנים ("שחורים"), נקבוביות סתומות, יובש וגירויים בעור. מספר צבעים מלאכותיים אף הוכחו כקרצינוגנים (מסרטנים). באיפור מינרלי קיים סיכון נמוך בהרבה לאלרגיה או להתפרצות אקנה, מה שעושה אותו מתאים במיוחד לבעלות עור רגיש ולנשים בהריון.

מוצרי איפור מינרלי אף מכילים מינרלים כתחמוצת אבץ – חומר מרגיע ואנטי-דלקתי טבעי, ודו תחמוצת טיטניום – שניהם חסמי שמש טבעיים בעלי מקדם הגנה (SPF) של 15-20.

איפור מינרלי מרגיש כמו "עור שני" ומאפשר לעור "לנשום". האבקה המינרלית מסייעת להחליק ולטשטש נקבוביות וקמטוטים עדינים, להשגת עור משיי, בריא וזוהר. האיפור המינרלי אינו סותם נקבוביות ובנוסף כאמור הוא מגן על העור מפני קרני UVA ו- UVB מזיקות.

רוב הנשים המשתמשות באיפור מינרלי מספרות כי הן לא מרגישות שיש עליהן איפור כלל, בשל הקלילות ותכונות ההרגעה של העור בחומרים הטבעיים מהם האיפור עשוי, אפילו אם שוכחים ונרדמים איתו…

האיפור של "מינרלז" יבש לחלוטין ואינו מכיל שעוות, שמנים, משחות או נוזלים, מה שעושה אותו מתאים במיוחד כאיפור לשבת. איפור זה, המורכב ממינרלים אבקתיים טבעיים בלבד המטפחים את עורך, לא רק שמתאים לאופי היהודי של היום השביעי, אלא הינו בעל ערך מוסף לעור הפנים, בשבת ובכלל.

לסיום, גם משיקולי צמחונות וטבעונות כדאי להכיר איפור מינרלי, הנטול רכיבים מהצומח או מהחי.