מינרלז איפור מינרלי וטבעי

דחיסת איפור מינרלי

מאמר זה מבוסס על פוסט שכתבתי בקומונת "קוסמטיקה טבעית ואיפור מינרלי" בתפוז

1. עם איזה חומר בדיוק את משתמשת כדי לדחוס צלליות?

אני משתמשת באלכוהול 96% הניתן לקנייה בכל סופרמרקט.

2. מהו תהליך הדחיסה, איך בדיוק דוחסים?

ראשית, מניחים את האבקה בתוך כלי מחוטא היטב. לתוך האבקה מטפטפים טיפות בודדות, אחת בכל פעם, של האלכוהול. מערבבים עם כפית קטנה או קיסם. נוצר מעין "בוץ" שהוא אידיאלי להעברה לכלי הרצוי. מעבירים את ה"בוץ" לכלי הרצוי, נותנים לו כחצי שעה עד שעה (עוד לפני הדחיסה) להתגבש קלות. כשרואים שפני השטח העליונים מתחילים להתייבש – לוקחים בד מחוטא כלשהו, עוטפים סביב מטבע שמתאים בקוטרו לכלי הרצוי, ומפעילים לחץ בדחיסה של המטבע.

3. באיזה אריזות ריקות את משתמשת לצורך הדחיסה? מאיפה את קונה אותן?

בחנויות האיפור הזולות יש אריזות צלליות ריקות מפלסטיק, בחבילות של 12. כמו כן, יש שם פלטות מלאות בצלליות שעולות 14 ש"ח לפלטה. אני קונה את הפלטות, מרוקנת את הצלליות, ודוחסת לשם את הצלליות שלי. אפשר לדחוס גם לפן 26 מ"מ (PAN) שנכנס לפלטה קיימת, אם יש לכן בבית. אפשר לקנות פלטות ופנים בEbay במחירים נוחים לכל כיס, שימו לב שיש פלטות מתמגנטות וכאלו שלא.

4. איזה סוג של איפור מינרלי את דוחסת? רק צלליות או עוד מוצרים?

כמעט כל אבקה מינרלית ניתנת לדחיסה. דחסתי גם פודרות וגם סמקים. באופן כללי יש אבקות שנדחסות פחות טוב ויש כאלו שנדחסות יותר טוב, ללא סיבה נראית לעין.

5. מהו המרקם אחרי הדחיסה? האם זה מתפורר או יציב? האם זה בטוח להכניס מוצרים דחוסים כאלו לתיק או לנסיעות?

אם דוחסים לאריזת צללית פלסטיק של אחת מחנויות האיפור הזולות (שהיא יחסית עמוקה) – הצללית נשמרת לא רע ולא מתפוררת. אם דוחסים לכלי שטוח יותר (קרי – פלטת צלליות או פן) – הכל תלוי בכח הדחיסה. מנסיוני – דחיסה ידנית לא תהיה יעילה כמו דחיסה במכבש מקצועי שעושים בחברות הקוסמטיקה. הצלליות נוטות להתפורר או להיסדק יותר מאשר צלליות אבן מסחריות רגילות, אך השימוש בהן דחוסות קל יותר, נקי יותר ומאפשר ליצור פלטות של מספר צבעים להנחה מהירה.

אולי תאהבו גם את...