Blue light and skin - Mineralz

אור כחול (Blue Light) והשפעתו על עור הפנים

מהו אור כחול?

בשנים האחרונות, עם התקדמות הטכנולוגיה והשימוש הנרחב במכשירים דיגיטליים כמו סמארטפונים, מחשבים וטלוויזיות, נחשפת אוכלוסיית העולם לאור הכחול בצורה משמעותית יותר מבעבר. אור כחול הוא חלק מהספקטרום של אור הנראה לעין. קרני האור הכחול מאופיינות באורך גל קצר יחסית ובאנרגיה גבוהה, והן יכולות להשפיע על עור הפנים בדרכים שונות.

מאיפה מגיע האור הכחול?

אור כחול מגיע ממקורות שונים, העיקריים שבהם:

  1. שמש: קרני השמש מכילות את כל ספקטרום האור הנראה, כולל אור כחול. אור השמש הוא המקור הטבעי המרכזי לאור הכחול. והשמש מהווה את מקור החשיפה העיקרי לאור כחול במהלך היום.
  2. מכשירים דיגיטליים: מחשבים, סמארטפונים, טאבלטים וטלוויזיות משדרים אור כחול כחלק מהצגת התוכן על המסך. כיום, אנשים מבלים שעות רבות מול מסכים, מה שמוביל לחשיפה מוגברת לאור הכחול.
  3. תאורה מלאכותית: נורות LED, אשר נפוצות בשימוש בתאורה ביתית ועסקית, מפיקות גם הן אור כחול. תאורת LED יעילה מאוד, אך היא נושאת איתה את הסיכון לחשיפה לאור הכחול.
  4. תאורת פלורסנט: נורות פלורסנט, המשמשות במשרדים ובמבנים ציבוריים, גם הן פולטות אור כחול, ובכך תורמות לחשיפה היומיומית שלנו לאור כחול לאורך כל שעות היום, גם במבנים סגורים.
  5. מכשירים נוספים: מצלמות, רמקולים, שעונים וכל מה שיש לו מסך – יכולים גם הם לפלוט אור כחול.

אור כחול הוא חלק בלתי נמנע מהסביבה שלנו, ולכן חשוב להיות מודעים להשפעותיו ולנקוט צעדים להגנה על העור מפני נזקיו.

השפעות אור כחול על עור הפנים

מחקרים מהשנים האחרונות מצביעים על כך שלאור הכחול, אליו אנחנו נחשפים כאמור לאורך שעות רבות במהלך היום (הן בפנים והן מחוץ לבית), יש השפעה על עור הפנים.

  1. זיקנה מוקדמת: מחקרים מצביעים על כך שאור כחול יכול לגרום לייצור מוגבר של רדיקלים חופשיים בעור, אשר תורמים להאצת תהליכי הזדקנות. רדיקלים חופשיים יכולים לפגוע בקולגן ובאלסטין, חלבוני הבנייה החשובים לשמירה על גמישות וחיוניות העור.
  2. הפחתת חיות העור: חשיפה ממושכת לאור הכחול עלולה לגרום להיפר פיגמנטציה ולהיווצרות כתמים כהים על העור.
  3. יובש וגירויים: אור כחול יכול להשפיע על רמות הלחות בעור, לגרום ליובש ולגירויים ולסכן את המחסום הטבעי של העור.

כלומר – האור הכחול עשוי להשפיע על רמות האנרגיה בתאי הגוף, על מראה העור והשיער (וגם על בריאות העין ואיכות השינה שלנו) ולייצר נזק בלתי הפיך לתאים.

איך להקטין את השפעות האור הכחול על העור?

תחמוצות ברזל וסינון אור כחול

תחמוצות ברזל (ביניהן: Iron Oxide, Tin Oxide) הנמצאות לרוב במוצרי הגנה מהשמש וגם במוצרי האיפור המינרלי, הן קבוצת חומרים היכולים לשמש כמסנני אור.

אור כחול והקשר לאיפור מינרלי

במחקרים נמצא כי תחמוצות ברזל מסוגלות לסנן אור כחול ולמנוע ממנו לחדור לעור. זהו יתרון משמעותי של האיפור המינרלי על פני איפור מסחרי, שכן באמצעות שילוב של תחמוצות ברזל במוצרי איפור וקוסמטיקה, ניתן להגן על העור מפני ההשפעות המזיקות של חשיפה יומיומית לאור הכחול.

  1. שימוש יומיומי באיפור וקוסמטיקה: מוצרי איפור וטיפוח הכוללים תחמוצות ברזל יכולים להוות פתרון יעיל להגנה על עור הפנים, במיוחד לאנשים הנמצאים שעות רבות מול מסכים.
  2. הגנה כפולה: תחמוצות ברזל פועלות לא רק על ידי סינון אור כחול, אלא גם מציעות הגנה מפני קרני UV, מה שמקנה לעור שכבת הגנה נוספת.

סיכום

אור כחול הוא מרכיב בלתי נמנע בחיים המודרניים, ויש לו השפעות על עור הפנים שלנו.

גם אם נדרש עוד מחקר בנושא, הרי ששימוש יומיומי במוצרים המכילים תחמוצות ברזל (וביניהם איפור מינרלי ומייקאפ מינרלי) מהווה פתרון יעיל להגנה על העור. חומרים אלו עוזרים למנוע נזקים פוטנציאליים הכרוכים בחשיפה יומיומית לאור הכחול.

במקום בו מניעה היא ההגנה הטובה ביותר, השקעה בטיפוח העור ובהגנה מפני קרני אור מזיקות – בחוץ, בעבודה ובבית – היא חשובה לשמירה על עור בריא, חיוני וצעיר לאורך זמן.

אולי תאהבו גם את...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *