קיימות ואיפור מינרלי

קיימות ואיפור מינרלי

בספטמבר 2015 אושרה פה אחד ה"אג'נדה 2030 לפיתוח בר קיימא", על ידי כלל המדינות החברות בעצרת הכללית של האו"ם.

האג'נדה היא תוכנית מקיפה חוצת גבולות ומדינות, למען קיום מיטבי של העולם בעשורים הקרובים.

התכנית משלבת בין חברה, כלכלה וסביבה, בראייה הוליסטית ואסטרטגית. היא כוללת 17 יעדים אוניברסליים, בין-תחומיים, המכוונים את קובעי המדיניות בכל העולם, להתוויית האסטרטגיה ולקביעת כלים מעשיים לעיצובה וליישומה.

17 היעדים מתייחסים למגוון נושאים כלכליים-חברתיים, ביניהם מיגור העוני, שמירה על כדור הארץ, שוויון מגדרי, הוגנות תעסוקתית, צמיחה כלכלית ועוד (הרשימה המלאה בתמונה למעלה).

יעדי האג'נדה 2030 בתחום איכות הסביבה

יעדי המפתח בתחום הסביבתי כוללים אנרגיה נקייה, צריכה וייצור אחראיים, שמירה על המגוון הביולוגי הקיים (ביבשה ובים), מאבק בשינויי האקלים ועוד.

כיצד תומך ייצור האיפור המינרלי ביעדי המפתח הללו? וכיצד יכולים יצרני ובעלי חברות הקוסמטיקה הטבעית להמשיך ולעודד מעבר לתעשייה בת קיימא? ומה תפקידם של הצרכנים?

מה זה קיימות?

תעשייה בת קיימא הוא רעיון לפיו תעשייה צריכה ויכולה להתקיים במשך דורות רבים. תעשייה כזו צריכה להשתמש באנרגיה מתחדשת כמקור כח. להמנע ככל האפשר מליצור זיהום. ולהשתמש במשאבים מתחדשים בקצב ובאופן שישמור על משאבים אלה, תוך הקטנת קצב השימוש במשאבים מתכלים.

קיימות "מבפנים החוצה"

קיימות "מבפנים החוצה" משמעה התחשבות באלמנטים חברתיים, סביבתיים וכלכליים לכל אורך תהליכי הייצור.

בכל הקשור לרכיבים הטבעיים באיפור המינרלי, קיימות מתייחסת לא רק לדרך בה הם מופקים, אלא גם לחומרים בהם משתמשים להשגתם, להכנתם, להתאמתם ולהכנסתם במוצר הסופי.

בכל הנוגע לקוסמטיקה בכלל, חדשנות היא המפתח לתמיכה ביעדי הקיימות הסביבתיים: החל מהרכב הפורמולות, דרך אמצעי הייצור ועד לבחינת תהליכי התכלות שאריות החומרים ומחזור האריזות בסוף חיי המוצר.

עבורינו במינרלז, הגישה ההוליסטית לקיימות היתה שם מאז ומעולם. אנו תומכים במעבר לתהליכי ייצור, לרכיבים ולחומרים בני קיימא מאז הקמתנו לפני יותר מ-15 שנה ועד היום.

בר קיימא ומתכלה

הגדלת השימוש ברכיבים מתכלים היא כלי מפתח בשמירה על הגנת הסביבה ועל בעלי החיים, בים וביבשה. רכיבי האיפור המינרלי מהווים אלטרנטיבות לחומרי הגלם המסחריים, שהיו מבוססי נפט או סינתטיים. כמו כן, רכיבי האיפור הטבעי אינם מזהמים ואינם מסכנים את שלמות המערכות האקולוגיות בעולם.

ייצור מוצרים רב שימושיים, באריזות חסכון, העדפת מוצרים באריזה פשוטה (למשל: סבון מוצק במקום סבון נוזלי) ובחירה באריזות מחומרים מתכלים וניתנים למחזור הם רק חלק מאסטרטגיית הקיימות שלנו במינרלז.

צריכה אחראית ומודעות צרכנית

ומה תפקידו של הצרכן בכל הקשור לקיימות?
הצרכנים משחקים תפקיד חשוב בקידום נושא הקיימות, משום שאופן הביקוש למוצרים מסויימים (אלו שתהליכי הייצור שלהם תומכים בקיימות ובשמירה על הסביבה, מרכיבים מתכלים, עם אריזות חסכון וכו') מכתיב מדיניות ומעודד תהליכים.

מכאן שהחלטה איזה מוצר להעדיף או לקנות, ומודעות צרכנית להתנהגות ולתהליכים מעודדי קיימות, היא רוח גבית להשגת יעדי הפיתוח של האו"ם.

במילים פשוטות – תמיכה בחברות ובמותגים המקדמים פרקטיקות אלו תבטיח שמירה על כדור הארץ שלנו עבורינו ועבור הדורות הבאים.

למידע נוסף על מוצרי האיפור המינרלי שלנו ולערכות התנסות – לחצו כאן או צרו קשר כאן.

אולי תאהבו גם את...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *